Leveringsinformasjon

Når du bestiller varer på Pia&CO AS kan du velge mellom levering med ; Hent i butikk eller levering

Fraktkostnad 99 NOK

Leveringstid: 2-5 dager

Ved store kampanjer og høytider tar vi forbehold om at det kan være noe lenger leveringstid, og takker deg for tålmodigheten. Vi gjør alltid vårt beste for at du skal motta bestillingen din så raskt som mulig.

 

Uavhentet pakke/passiv handling

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du ikke henter pakken din og forholder deg ellers passiv, vil vi med dette ikke ha noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister dermed retten til å gå fra avtalen. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Restbeløpet blir kreditert kort tid etter at pakken er kommet i retur til oss. Ønsker du forsendelsen sendt på nytt må selv stå for frakten.

 

Porto- og ekspedisjonsgebyr

Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser, så lenge ikke annet er avtalt.


Kjøpsinformasjon

Betaling

I vår nettbutikk kan du enkelt betale med kredittkort/debetkort og Vipps. Når bestillingen er gjennomført, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Vi legger også ved fraktbrev i pakken som sendes til deg.

Kredittkort/Debetkort
Du kan betale direkte med kredittkort eller debetkort (Visa eller Mastercard) i vår nettbutikk. Når du velger denne betalingsmetoden, blir beløpet trukket fra kortet ditt med en gang kjøpet er fullført.

Vipps
Vipps er en rask og enkel betalingsmåte der beløpet trekkes direkte fra din bankkonto. For å bruke Vipps trenger du en registrert Vipps-bruker med tilknyttet bankkonto. Når du velger Vipps som betalingsmetode i vår nettbutikk, vil du bli bedt om å bekrefte kjøpet via Vipps-appen på mobilen. Etter at kjøpet er godkjent, blir beløpet umiddelbart trukket fra kontoen din, og du vil motta en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du ønsker å returnere en vare, vil refunderingen skje til samme bankkonto som beløpet opprinnelig ble belastet fra.

Vipps gjør det også enkelt for deg å holde oversikt over transaksjoner i appen, der du kan se alle tidligere kjøp og refunderinger som er gjort med Vipps.

Angre – og returrett

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for et uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må altså produktet som returneres til oss være uåpnet, ubrukt og ikke ha skader. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet. Vi krediterer hva du betalte for varen, minus frakt, når den kommer til oss. Du må selv stå for returkostnadene som ligger på mellom 79 og 99 kroner avhengig av pakkens størrelse og vekt. Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen, minus frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt hos oss.

 

Reklamasjon

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte oss.